Wypadki
Wypadek przy pracy
Za wypadek przy pracy uważa się:
- nagłe zdarzenie,
- wywołane przyczyną zewnętrzną,
- powodujące uraz lub śmierć,
- które nastąpiło w związku z pracą.
Obowiązki pracodawcy w związku z wypadkiem przy pracy:
- należy podjąć niezbędne działania eliminujące zagrożenie,
- należy zapewnić udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym,
- należy ustalić okoliczności i przyczyny wypadku – w ciągu 14 dni od uzyskania informacji o zdarzeniu, sporządzić dokumentację powypadkową,
- należy zastosować odpowiednie środki zapobiegające podobnym wypadkom,
- należy niezwłocznie zawiadomić właściwego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy
Wypadek w drodze do lub z pracy
Za wypadek w drodze do lub z pracy uważa się:
- nagłe zdarzenie,
- wywołane przyczyną zewnętrzną,
- które nastąpiło w drodze do lub z pracy jeżeli droga ta była najkrótsza i nie została przerwana.
Obowiązki pracodawcy w związku z wypadkiem w drodze do/z pracy:
- należy ustalić okoliczności i przyczyny wypadku – w ciągu 14 dni od uzyskania informacji o zdarzeniu, sporządzić dokumentację powypadkową,